چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: غدیر پاسخ عقلی به مباحث توحیدی است و امامت بخش اصلی اعتقاد به توحید است و جامعه بدون ولایت و امامت نابود شدنی است و لحظه ای نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین  محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، اظهارداشتند: غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی است و دارای اثرات مهم و فراگیر در جامعه می باشد.

ایشان افزودند: عید غدیر،  عیدی تاریخی وسرنوشت ساز  تا روز قیامت به شمار می رود. بنابراین شناخت این عید بسیار مهم وضروری خواهد بود.

این مرجع تقلید گفتند: امامت و غدیر یک موضوع مهم توحیدی است، باید بیشتر مورد توجه مردم قراربگیرد، زیرا امامت ستون اصلی دین به شمار می رود و موجب برکات زیادی می باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کردند: امام(ع)  تکمیل کننده نبوت و هدایت انسانها است. بنابراین شناخت این خیمه گاه وستون اصلی دین، جزء ضروریات به شمار می رود.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: غدیر پاسخ عقلی به مباحث توحیدی است و امامت بخش اصلی توحید است و قطعا جامعه بدون ولایت و امامت نابود شدنی است و لحظه ای نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.

ایشان ابرار داشتند: غدیر  ادامه دهنده همان رسالتی است که انبیاء و بخصوص پیامبر خاتم (ص) برای تثبیت اسلام در جامعه آن روز متحمل زحمات ومشقات زیادی شده اند.

درشناخت غدیر انحراف ایجاد نکنند

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بربازبینی، بازشناسی غدیر خاطر نشان کردند: باید مواظب غدیر باشیم تا همانند زمانهای گذشته درشناخت  و معرفی آن انحراف ایجاد نکنند زیرا غدیر موضوع اصلی شیعه می باشد.

 معظم له گفتند:خلفای بنی امیه و بنی عباس نقش به سزایی در به انحراف کشیده شدن غدیر داشتند و اجازه ندادند غدیر  مسیر درست خودرا طی کند.

این مرجع تقلید تروریست های تکفیری و داعش را افرادی در مقابل غدیر دانستند و اظهار داشتند: عالمان دین مدافع مهم در برابر منحرفین غدیر می باشند.

 خطبه غدیر کانون تعقل و عواطف است

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشتن: خطبه غدیر کانون مهم تعقل و عواطف است و بکار گیری هریک می تواند عامل مهمی در مقابله با دشمنان باشد .

این مرجع تقلید گفتند :حضور  امامزادگان در کشور اسلامی ایران دلیل بر ولایت مداری مردم عاشق و با محبت است و بارها همین مردم در صحنه های مختلف، ارادت خود را به این خاندان ابراز داشتند و اجازه ندادند گزندی به ولایت برسد.

 ایشان در پایان خواستارتبدیل امامزادگان به مراکز فرهنگی برای ترویج فرهنگ وشعار اسلام نماب محمدی (ص) شدند. .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha